SOLUTII

Copyright © 2011 by "Motion&Technik"  ·  All Rights reserved  ·  E-Mail: office@motor-electric.ro
Motion&Technik
ELECTRICAL MECHANICAL ENGINEERING AND MARKETING COMPANY
CONTACT:
S.C. MOTION&TECHNIK S.R.L.
BUZAU,ROMANIA
STR.DOROBANTILOR NR.32K
TELEFON/FAX  0338/112836
E-MAIL  OFFICE@MOTOR-ELECTRIC.RO


MOTOARE CU MAGNETI PERMANENTI
CONSUM ENERGETIC REDUS

Īnlocuirea masinilor electrice de current continuu si masinilor de inductie in current alternative cu masini electrice cu magneti permanenti  a cāstigat recent un mare interes pentru industia auto,aerospatiala,medicala si industria de armament.

Motoarele PM  cāstiga popularitate dintr-o  varietate de motive.

Datorita excitatiei produse de un motor cu magneti permanenti ,periile si inelele colectoare sunt eliminate rezultand o constructie a masinii electrice mai robusta si mai simpla.

Excitatia magnetilor permanenti se realizeaza fara consum de curent si fara pierderi  permitand astfel motorului cu magneti permanenti  sa atinga cel mai inalt grad de eficienta si raport de putere(kW / kg) īn comparatie cu alte  motoare electrice.
Neodim,Fier,Bor
Magnetul permanent Neodim(NdFeB-neodim,fier,bor) caracterizat printr-un camp magnetic puternic ,rezistenta ridicata la demagnetizare si  activitate energetic intensa este forta motrice  din spatele utilizarii pe scara larga a motoarelor cu magneti permanenti  in special in aplicatii unde spatiul limitat si conditiile grele de lucru impun folosirea lor.


Modul de functionare si structura unica a motoarelor PM aduc cu sine avantaje suplimentare īn controlul pozitiei si vitezei de lucru.

Rotorul  este  mult mai simplu si mai fiabil  decāt cel al motorului de inductie, si  lipsa oricarei surse de caldura majora pe rotor cu siguranta contribuie la posibilitatea mult mai mica de deformari in structura rotorului si a lagarelor.

Motorul cu magneti permanenti prezinta de asemenea avantajul  ca in functionare dezvolta aceeasi putere pentru viteze de lucru diferite similar cu motoarele de current continuu ceea ce le poate impune in aplicatii unde tractiunea este operatia cea mai frecventa.

Cu toate aceste avantaje  datorita inertiei industriei din acest moment dar si datorita faptului ca utilizarea motoarelor cu magneti permanenti pe scara larga presupune noi norme metodologice,instrumente de analiza si cerinte speciale in functionare,iar dezvoltarea acestora este inca la inceput,motoarele cu magneti permanenti sunt mult mai putin preferate fata de cele cu inductie electromagnetica.


CLASA DE EFICIENTA SPORITA PENTRU MOTOARELE ELECTRICE TRIFAZATE
In conformitate cu noile cerinte ale Uniunii Europene in domeniul reducerii poluarii dar si cresterii eficientei in toate ramurile industriei,Motion&Technik va poate oferi ca alternativa la motoarele standard noile motoare cu EFF1 din seria SEE.

Acestea sunt caracterizate printr-o durabilitate si eficienta energetica  crescuta comparativ cu motoarele electrice EFF2 si include motoare electrice in gama de puteri 0.55 kW-330 kW,cu gabarite de la 80-355 mm care aduc o reducere a consumului energetic de pana la 3% iar pentru gabaritele mai mici chiar de pana la 10% intr-un singur an de functionare.

Pentru exemplificare un motor de 22 kW care functioneaza continuu pe durata a 8 ore intr-o zi aduce o reducere a consumului de 3kWh ceea ce inseamna 1227 kWh pe an aceasta insemnand ca investitia facuta intr-un motor SEE poate fi recuperata pe parcursul unui singur an.

INTRODUCERE IN NOUA CLASIFICARE PE CLASE DE EFICIENTA IE PENTRU MOTOARE DE JOASA TENSIUNE

In continuarea discutiilor despre eficienta energetica o lume intreaga a convenit asupra unui nou sistem de clasificare pentru motoarele electrice trifazate de joasa tensiune.
Timp de mai multi ani in comunitatea europeana aceste motoare au putut fi comercializate respectand clasificarea pe 3 clase de eficienta denumite EFF3,EFF2,EFF1.

In afara acestei clasificari pentru multe alte tari au fost valabile si alte sisteme de clasificare a eficientei motoarelor electrice.
Acesta a fost unul din motivele pentru care Comisia Internationala pentru Electrotehnica IEC a dezvoltat si introdus noi standarde care inlocuiesc vechile standarde valabile la nivel national.
Noua clasificare reunita sub denumirea standardului IEC 60034-30 defineste 3 clase de eficienta si anume
IE1,IE2 si IE3 pentru motoare electrice trifazate de joasa tensiune in gama de puteri 0.75 kW-375 kW cu 2,4 si 6 poli.

De aceea incepand cu data de 16 iunie 2011 pot fi comercializate in conformitate cu Reglementarea Comisiei Europene Nr.640/2009 din iulie 2009 numai motoarele electrice pentru uz general care respecta noile conditii de clasificare IE2.
Din 2015 si 2017 vor putea fi comercializate motoare cu standard de eficienta superior IE3 sau IE2 numai daca motoarele electrice din aceasta clasa sunt echipate cu VSD(echipamente de control al vitezei).

Motion&Technik alaturi de partenerii sai va poate oferi noua gama de motoare
2SIE care respecta noul standard de eficienta al comunitatii internationale IE2 .
Noua gama de motoare electrice trifazate de joasa tensiune pentru uz general acopera puteri de la
0.75 kW la 355 kW pentru 2,4 si 6 poli si variantele mecanice si electrice prezente in noul catalog 2SIE.
VEZI SI.....

SOLUTII PENTRU TRANSPORTUL GAZELOR NATURALE

SOLUTII PENTRU INSTALATII DE RIDICARE


SOLUTII PENTRU IRIGATII